2. september 2017 tilbyr vi et intensivt krasjkurs i styrearbeid, der du på en spennende dag lærer alt om grunnleggende styrearbeid. «Obligatorisk» for alle nye styremedlemmer!

Styrene i de mange norske kunstforeningene består av personer med forskjellig praktisk og teoretisk bakgrunn. Innholdet i samlingen blir basert på deltakernes behov, ut fra hva som har betydning for den praktiske utøvelsen av styrevervet. I løpet av workshopen skal du sammen med andre styremedlemmer og representanter fra Norske Kunstforeninger diskutere sentrale problemstillinger i styrearbeidet.

Etter en felles introduksjon til temaet, vil deltakerne deles opp grupper, etter kunstforeningenes størrelse, drift og aktivitetsnivå. Det legges opp til en egen gruppe for styremedlemmer fra kunstforeninger/kunsthaller med ansatte, som spesielt vil diskutere problemstillinger knyttet til rolleforståelse og arbeidsgiveransvar.

Workshopen ledes av Trond Bogsnes, som har bred erfaring fra styrearbeid, også i frivillige organisasjoner og stiftelser. Han er blant annet tidligere styreleder i Norske Kunstforeninger, Bergens Kunstforening og Stord kunstlag.

Praktisk informasjon og påmelding

• Tid: Lørdag 2. september 2017, kl. 11.00–16.00. Workshopen begynner presis, dørene Ã¥pner kl. 10.30.
  • MÃ¥lgruppe: Styremedlemmer i kunstforeningene. Vi oppfordrer spesielt styremedlemmer i kunstforeninger med ansatte til Ã¥ delta.
  • Sted: Frivillighet Norge, Øvre slottsgate 2B, Oslo
  • PÃ¥meldingsfrist: 15. august 2017

Workshop inklusive lunsj er gratis. Reise og opphold dekkes av deltakerne selv. Påmeldingen er bindende. Maksimum 25 deltakere – førstemann til mølla!

Påmelding via e-post til post@kunstforeninger.no senest 15. august.

Opplys om følgende i påmeldingen:

• Navn
  • Kunstforening
  • Styreverv
  • E-post
  • Mobil
  • Innspill/problemstillinger du er spesielt opptatt av
  • Eventuelle matallergier

Vi tar forbehold om nok påmeldte for å gjennomføre workshopen, skulle vi måtte avlyse vil beskjed sendes ut 16. august.

Har du spørsmål knyttet til workshopen? Ta kontakt på post@kunstforeninger.no eller telefon 22 42 20 35.