Norske Kunstforeninger jubilerer i 2018: i 40 år har vi vært kunstfeltets førstelinje! Les mer om både kunstforeningenes historie og dagens kunstforeningsdrift i årets første utgave av Kunst Pluss.

NåDa 2017–2019 er et prosjekt om samtidskunst og kulturarv for ungdom i alderen 12–18 år. I samarbeid med en billedkunstner skal ungdommer skape kunstprosjekter med utgangspunkt i lokale kulturminner. Prosjektet er initiert av Norske Kunstforeninger, og er gjort mulig gjennom en nasjonal gave fra Sparebankstiftelsen DNB. I Halden Kunstforening tar prosjekt utgangspunkt i et nedlagt spinneri, og ungdommene har sammen med kunstner Siri Austeen undersøkt det gamle industriområdet gjennom lydvandringer, registreringsteknikker, tegning og lydopptak.

Norske Kunstforeninger feirer i 2018 40-årsjubileum. Det ble feiret med en studietur tilbake til kusntforeningsrøttene i Dresden og Berlin. Her fra besøket i kunstakademiet i Dresden.

• Alle
  • Nyheter
  • Journal
  • Kunst Pluss

Hva skjer i kunstforeningene?

Last inn flere eventer