Admir Batlak mottok i 2020 Norske Kunstforeningers debutantpris for skulpturene A New Tomorrow 2, 3 og 5. Prisen på 50 000 kroner deles årlig ut til en debutant på Høstutstillingen. Formålet med prisen er å løfte fram og synliggjøre yngre, uetablerte kunstnere i Norge og sette søkelys på det viktige samspillet mellom samtidskunstnere og kunstforeninger. Foto: Vegard Kleven / Norske Billedkunstnere

Visning av filmen Cartographer (HDV 48 min, 2019) om kunstner, aktivist og dikter Hans Ragnar Mathisen av regissør Marek Ranis, på åpningen av utstillingen Vååjnesasse buektedh/Att synliggöra det osynliggjorda av Tomas  Colbengtson  i Stjørdal Kunstforening. Filmen skal vises på alle utstillingstedene i prosjektet Voi voi, vi er på utstilling! Foto: Sten Nilsen

Stillbilde fra Play Schengen av Gunhild Enger. Videoen er ett av fire verk som vises i videoprogrammet fra Høstutstillingen 2020. I samarbeid med Norske Kunstforeninger vises programmet i 11 lokale kunstforeninger landet over.

• Alle
  • Nyheter
  • Journal
  • Kunst Pluss

Hva skjer i kunstforeningene?

Last inn flere eventer