Ålesund Kunstforening/KHÅK har blant annet arrangert kurs i grafikk. Foto: Ålesund Kunstforening

Har du lyst til bli bedre i akvarellmaling, delta på akttegning, lære tresnitt, eller kanskje friske opp kunnskapen innen kunsthistorie? Kunstforeningene rundt om i landet tilbyr ulike typer kurs for barn og voksne, som er åpne for medlemmer og andre.

Her får du både muligheten til å utvikle egen kreativitet under veiledning av dyktige fagfolk, og til å bli en del av et fellesskap av kunstinteresserte mennesker. Mange kunstforeninger har også egne male- og fotogrupper som møtes jevnlig.

Hvilket kurstilbud kunstforeningene har varierer fra sted til sted. Ta kontakt med din lokale kunstforening, kunstlag eller kunsthall for å undersøke hvilke kurs de har på programmet det kommende halvåret. Du finner kontaktinformasjon i oversikten over kunstforeninger.

Fra workshop med kunstnerne Solveig Landa og Anita Tjemsland i Bryne Kunstforening. Foto: Bryne Kunstforening

Grafikk-kurs for barn i Ålesund Kunstforening/KHÅK Kunsthall. Foto: Ålesund Kunstforening