Fem kunstnere med relasjon til øyene Tjøme og Nøtterøy var invitert til gruppeutstillingen No Man Is an Island for å presentere nye arbeider. Kunstnerne jobber innenfor fotografi, installasjon, lyd, skulptur og video.

En øy er et landområde som er mindre enn et kontinent, men større enn en stein, og er helt omgitt av vann. Hva skjer når fem kunstnere med tilknytning fra et slikt sted, men som bor og arbeider langt utenfor øyene, inntar Kunstforeningen Verdens Ende?

No man is an island,
entire of itself;
every man is a piece of the continent,
a part of the main.
–John Donne

Kurator for utstillingen var Marit Silsand og Nicholas John Jones. Kunstnersamtaler ble ledet av Nicholas John Jones. Utstillingen ble støttet av Norsk Kulturråd.

Fra utstillingen No Man is an Island, 2016, Riri Green,videoinstallasjon. Foto: Marit Silsand

Fra utstillingen No Man is an Island, 2016, Gunnhild Torgersen, skulptur og Karen Gimle, fotografi og speil. Foto: Marit Silsand

Journal-artiklene trekker fram et utvalg av interessante utstillinger, prosjekter og tiltak i kunstforeningene, som har mottatt støtte fra Norske Kunstforeninger.