Tidsskriftet har som formål å heve kompetansen om det norske samtidskunstfeltet, samt å formidle aktiviteter i kunstforeningsnettverket. Inneholdet består av kunstfaglige artikler, kunstnerportretter, utstillingspresentasjoner og bokanmeldelser, så vel som organisasjonsstoff og informasjon rettet mot kunstforeningene. Det er en fast utstillingskalender med informasjon fra kunstforeningene, en fast meningsytring og en fast kommentar fra direktør i Norske Kunstforeninger, Susanne Svenseid.

Noen smakebiter på artikler fra tidsskriftet kan en lese på nettsiden vår.

Magasinet har siden 2015 blitt designet av Yokoland ved Aslak Gurholt og Martin Asbjørnsen, og mottok i 2016 et diplom for “Redaksjonelt design” av Grafill. Begrunnelsen var: Disiplinert rammeverk utformet med sterk forståelse for det redaksjonelle. Designet tar teksten på alvor. Typografi og bruk av bildemateriale gir en tydelig oversikt over innholdet. Det grafiske grepet på forsidene fungerer som en kanvas. Det gir rom og en frihet for kunsten som gir magasinet et ulikt uttrykk for hver utgivelse. Et solid stykke arbeid som tar vare på kunsten.

Tidsskriftet er medlem i Fagpressen og Norsk Tidsskriftforening, og mottar støtte fra Fritt Ord.

Redaktør:
Lena Trydal