Årsmøtehelg 2023 - Oslo Open

Velkommen til årsmøtehelg i Oslo – Møt kunstneren i atelieret!

Det er med stor glede Norske Kunstforeninger inviterer deg til årsmøte og et innholdsrikt kunstfaglig program 22. og 23. april 2023 i Oslo.

Årets fagprogram er et samarbeid mellom Norske Kunstforeninger og Oslo Open, en selvstendig kunstnerstyrt og ideell organisasjon etablert i 2000 av kunstnere og en rekke nasjonale og lokale kunstinstitusjoner. Hovedaktiviteten til Oslo Open er hvert år å arrangere åpne atelierer, der profesjonelle billedkunstnere og kunsthåndverkere med atelier i Oslo åpner sine dører for publikum.

Nå har Oslo Open laget et program spesielt for Norske Kunstforeningers årsmøtedeltakere. I små grupper vil dere treffe kunstnere i sine respektive atelierer rundt om i Oslo. Omvisningene gir en unik mulighet til å stifte bekjentskap med både kjente og nye kunstnerskap. I løpet av årsmøtehelgen vil du også få oppleve hovedstadens varierte arkitektur og forskjellige bydeler.

Hotellet vårt er historiske Hotell Bondeheimen, som ligger sentralt i Oslo.

Årsmøtehelgen begynner med årsmøtet lørdag 22. april kl. 10.00 – 12.00 på Oslo Scene i Rosenkrantz gate 7. Etter en enkel lunsj starter det kunstfaglige programmet med en introduksjon ved Oslo Open, før atelierbesøkene begynner.

På lørdag kveld blir det minglemiddag i Pressens hus i Skippergata. Pressens hus er nyoppusset og ble tildelt utmerkelsen Oslo bys arkitekturpris i 2022.

Søndag fortsetter det kunstfaglige programmet med flere atelierbesøk.
Årsmøtehelgen avsluttes rundt 13.30.

Velkommen til Oslo i april 2023!

PROGRAM (last ned program nederst på siden)
Lørdag 22. april

Oslo Scene
Kl. 08.45-09.30: Registrering
Kl. 10.00-12.00: Årsmøte
Kl. 12.00-12.45: Lunsj
Kl. 12.45 -13.15 : Introduksjon v/ Oslo Open

Kl. 13.30: Atelierbesøk
Kl. 17.30: Atelierbesøk avsluttes

Kl. 20.00-23.00: Minglemiddag i Pressens hus

Søndag 23. april
Kl. 09:30: Atelierbesøk
Kl. 13.15: Buss tilbake til hotell
kl. 13.30: Årsmøtehelg slutt

Selve årsmøtet lørdag 22. april kl. 10.00-12.00 er gratis for alle.
Påmeldingen gjelder kunstfaglig program og minglemiddag i Pressens hus. Informasjon om delegatpåmelding til selve årsmøtet sendes ut i februar.

• Årsmøtehelg lørdag–søndag: 2.900 kroner. Inkluderer hele programmet lørdag og søndag,
    inklusive middag i Pressens hus.

Påmeldingsfrist: 10. februar
Påmeldingen er bindende.

Eventuell hotellovernatting kommer i tillegg. Hotellrom bestilles direkte fra Hotell Bondeheimen. Bruk bookingkode 94803 for å oppnå avtalt redusert pris.
Frist for å reservere rom til redusert pris er 1. mars 2023

Meld deg på her: https://forms.gle/4QjQFuteuuE95pJ29

Ved spørsmål kontakt Norske Kunstforeninger på telefon 22 42 20 35 eller post@kunstforeninger.no

Påmeldingsvilkår

Når du har fullført påmeldingen får du kopi av påmeldingen din på e-post. Vennligst kontroller påmeldingen og gi tilbakemelding snarest dersom du oppdager feil. Påmeldingen er deretter bindende og kan ikke avbestilles. Faktura sendes ut i midten av februar, med to ukers betalingsfrist.

Dersom sykdom skulle forhindre deg i å delta, må du snarest gi beskjed og sende legeerklæring til Norske Kunstforeninger. Vi vil refundere utgifter for aktiviteter som på dette tidspunktet er mulig å avbestille hos våre underleverandører. Utgifter som ikke kan refunderes må deltakeren dekke gjennom egen reiseforsikring.

Program årsmøtehelg 2023