Kurset er et samarbeid mellom Norske Kunstforeninger og Nasjonalmuseet

Kurs i hvordan bruke NABC-metodikk i arbeidet med utstillinger

HVOR: Digitalt (Zoom)
NÅR: 6. september kl. 17.30 -20.30
Pris: Gratis

PÅMELDING innen 1. september til: per.odd.bakke@nasjonalmuseet.no

Bli med og lær hvordan vi gjør det på Nasjonalmuseet og hvordan NRK brukte metoden i produksjonen av bl.a. SKAM. Nasjonalmuseet bruker NABC-metodikk blant annet i arbeidet med flere av sine utstillinger.

Hva er NABC-metoden
NABC-metoden fungerer som en støtte for å definere en ide og hjelper deg å tenke gjennom hva som gir ideen verdi for publikum. NABC står for Need, Approach, Benefit, Competition.

Kurset gjennomføres på ZOOM, for maks 50 deltagere. Kurset er kun for medlemmer av Norske Kunstforeninger og er gratis. Maks to personer fra hver kunstforening. Her gjelder det å kaste seg på for å sikre seg plass.

Kursholdere:

Ole Hedemann
Professor ved TV-skolen på Lillehammer, hvor han underviser i kreativ metode og ideutvikling. Før det har han jobbet i NRK i 28 år hvor han videreutviklet NABC-metodikk i programutvikling for å treffe publikum bedre. Ole har bidratt i Nasjonalmuseets arbeid med å forstå hvordan metodikken kan brukes i utstillingsarbeidet.

Lisa Andrine Bernhoft-Sjødin og Ann Kristin Sørli
Lisa og Ann Kristin er kurator formidling ved Nasjonalmuseet, og bruker NABC-metodikken bl.a. i arbeidet med den kommende åpningsutstillingen Jeg kaller det kunst.

PÅMELDING innen 1. september til : per.odd.bakke@nasjonalmuseet.no