På kurset får du gode råd om utstillingstekster og prosjektbeskrivelser. Foto: Se Kunst

Lær om hvordan du kan skrive bedre om kunst på skriveseminar med Eirik Audunson Skaar. Kurset arrangeres i Bodø 17. juni, i et samarbeid mellom Se Kunst i Nord-Norge, Norske Kunstforeninger og Nasjonalmuseet.

På kurset lærer du å stole mer på din egen stemme både når du skriver utstillingstekster og prosjektbeskrivelser i søknader. Gjennom korte skriveøkter, tekstsjekk og skrivefaglig påfyll blir du kjent med enkle og effektive skrivegrep som inviterer leseren inn i teksten din. Du lærer å unngå typiske snubletråder og utvikler mer levende og spennende tekster.

Kursholder Eirik Audunson Skaar jobber i det daglige som billedkunstner. Han har master i metallkunst fra Kunsthøgskolen i Oslo og har i tillegg lang erfaring som journalist i NRK. Han er timelærer i skriving på kunsthøgskolene i Oslo og Bergen. I tillegg holder han skrivekurs for Nasjonalmuseet, Kulturhistorisk museum og Norske arkitekters landsforbund.

Tid: 17. juni 2019, kl. 09.00–15.00
Sted: Stormen bibliotek, Bodø.

09.00–11.30: Hvordan skrive gode og leseverdige utstillingstekster?

11.30–12.30: Pause

12.30–15.00: Hvordan skrive enkle og presise prosjektbeskrivelser?

Endringer i den oppsatte timeplanen kan forekomme.

Praktisk info

• Meld deg på snarest og innen 2. juni! Påmelding på sekunst.no
  • Seminaret er gratis
  • Begrenset antall plasser, maks 25 deltakere
  • Deltakerne må ha med seg egen bærbar datamaskin
  • Reise og opphold må bestilles og dekkes av den enkelte
  • Deltakerne må være tilknyttet Norske Kunstforeninger, Se Kunst i Nord-Norge eller Nasjonalmuseet

Har du spørsmål? Ta kontakt med Se Kunst i Nord-Norge på post@sekunst.no eller telefon 75 50 66 20.