Fra årsmøtet i 2016.

Grunnet COVID-19 besluttet styret i Norske Kunstforeninger den 11. mars 2020 å utsette Norske Kunstforeningers årsmøte 2020 som opprinnelig var planlagt 25. april 2020. Det innkalles med dette på ny til årsmøte i Norske Kunstforeninger.

Tid: 20. september 2020, kl. 11.00–13.00 (Registrering fra 9.30)
Sted: Thon Hotel Oslo Airport, Balder allé 2, 2060 Gardermoen
Påmeldingsfrist: 1. september 2020

Hver kunstforening har en stemme på årsmøtet, og navn på foreningens årsmøtedelegat må meldes inn på forhånd. Se informasjon om påmelding nedenfor.

Årsmøtedelegater kan i etterkant søke om reisestøtte dersom reiseutgiftene overstiger 1000 kroner. Norske Kunstforeninger har en pott på 20 000 kroner som fordeles på de som søker. Reise må skje på rimeligste måte.

Sakspapirer sendes ut 20 dager før årsmøtet til kunstforeningens postadresse. Årsmelding 2019 ble sendt ut til kunstforeningene per post i mars.

Påmelding

Personen som skal representere kunstforeningen må melde seg på som «delegat». Merk at kunstforeningen må ha betalt medlemskontingenten til Norske Kunstforeninger for 2020 for å ha stemmerett på årsmøtet. Dersom flere fra foreningen ønsker å delta, skal de melde seg på som «andre». Årsmøtet er åpent for alle men krever påmelding.

Invitasjonen til Norske Kunstforeningers årsmøte 2020 i HyperSys finner du også ved å trykke på Arrangementer i menyen øverst, eller under arrangementer nederst på Organisasjonsprofilen (velg Vår organisasjon og deretter Organisasjonsprofil i menyen).

Dersom du har problemer med påmelding, kontakt Sten Nilsen på 22 42 20 35 eller sten.nilsen@kunstforeninger.no.

Overnatting

Deltakere som ønsker å overnatte kan bestille overnatting direkte fra Thon Hotel Oslo Airport ved å klikke på denne linken.

Priser:

• Fra 995 kr for èn person standardrom, per natt.
  • Fra 1 119 kr for to personer i standardrom, per natt

Oppholdet må bestilles før 12. september 2020. Ønsker du å booke etter denne dato, kan hotellet ikke garantere avtalepris.

Hotellet kan kontaktes på telefon 63929400 eller på oslo.airport@olavthon.no

Transport

Thon Hotel Oslo Airport ligger omtrent 7 km fra Oslo Lufthavn. For å komme seg mellom Oslo Lufthavn og Thon Hotel Oslo Airport kan man ta rutebuss 420/450 til stoppet “Gardemoen Næringspark”. Første avgang fra Oslo Lufthavn er 05.36, og fra Gardermoen næringspark 04.21. Busstoppet ligger 50 meter fra hotellet.

Se ruter.no for mer informasjon om transport.

Høstutstillingen 2020

I år vil det kun avholdes ordinært årsmøte og fagprogrammet som opprinnelig var planlagt i forbindelse med årsmøtet flyttes til 2021.

Men årsmøtet 2020 avholdes samme helg som åpningen av Høstutstillingen – Statens Kunstutstilling. Deltakere som ønsker å få med seg utstillingen har dermed mulighet til dette.

Årlig deler Norske Kunstforeninger ut debutantprisen på Høstutstillingen. Årsmøtet 2020 vil finne sted samme helg som åpningen av utstillingen, og deltakere som ønsker det kan besøke utstillingen. Bilde av juryen for debutantprisen 2019: Øyvind Kvarme, Cathrine Terese Persson, Ida Haugland og Julie Lillelien Porter.