Denne personvernerklæringen gjør rede for Norske Kunstforeningers håndtering av personopplysninger som samles inn for å utøve våre tjenester overfor styremedlemmer i kunstforeninger og andre vi jobber med.

Behandlingsansvarlig for personopplysninger i Norske Kunstforeninger er direktøren. Henvendelser for innsyn i, retting av eller sletting av personopplysninger kan rettes til:

Norske Kunstforeninger
post@kunstforeninger.no
telefon 22 42 20 35

Dersom du mener at Norske Kunstforeninger har behandlet dine personopplysninger i strid med personvernloven, kan du klage til Datatilsynet.

Styremedlemmer i medlemsforeninger

Fra styremedlemmer i lokale kunstforeninger tilsluttet Norske Kunstforeninger innhenter vi navn, adresse, telefonnummer, fødselsdato, personnummer og e-postadresse. Kontaktinformasjonen brukes til å sende ut relevant informasjon til styremedlemmene i våre medlemsforeninger.

Som tillitsvalgt gir man selv aktivt samtykke til hva man vil tillate at Norske Kunstforeninger bruker personopplysninger til, for eksempel utsending av medlemsbladet Kunst Pluss, nyhetsbrev og invitasjon til arrangementer. Samtykket registreres av den enkelte i medlemssystemet HyperSys.

Ved avsluttet tillitsverv vil du ikke lenger motta informasjon fra oss, og dine personopplysninger vil slettes i henhold til våre rutiner. Navnet ditt vil likevel i utgangspunktet bli oppbevart i systemet på grunn av hensyn til arkiv og historiske formål. Dersom du ønsker det, kan du likevel be om at vi også skal anonymisere navnet ditt. Medlemssystemet HyperSys driftes av Unicorn Information System AS, men Norske Kunstforeninger er ansvarlig for opplysningene, og de deles ikke med andre.

E-post

Du kan sende e-post til oss, men husk at alle virksomheter er sårbare for datatyveri. Du bør derfor ikke sende sensitivt innhold per e-post. Om vi mottar sensitive personopplysninger på e-post fra deg, behandler vi e-posten i henhold til innhold og sletter den straks.

Påmelding til kurs og arrangementer

Via våre nettsider og medlemssystemet HyperSys er det mulig å melde seg på seminarer og arrangementer. I tilknytning til dette samler vi informasjon som navn og kontaktopplysninger, i tillegg til matallergier og behov for tilretteleggelse. Disse personopplysningene blir ikke brukt til andre formål enn å administrere arrangementet. Personopplysningene vil slettes etter endt arrangement. Vi innhenter egne samtykker for å kartlegge interesse og ønske om å motta invitasjon til nye arrangementer.

Nyhetsbrev

Alle som ønsker det kan melde seg på som mottaker av vårt månedlige nyhetsbrev. For at vi skal kunne sende deg nyhetsbrev må du registrere din e-postadresse hos oss. Norske Kunstforeninger bruker MailChimp som leverandør av nyhetsbrevtjenesten. Adresselistene eies av Norske kunstforeninger, og deles ikke med andre. Du kan når som helst melde seg av nyhetsbrevet ved å trykke på utmeldingslenke i e-posten, eller ved å kontakte Norske Kunstforeninger.