Skip to content
Norske Kunstforeninger

Digital markedsføring

Digital markedsføring har blitt en viktig del av verktøykassen for kunstforeninger som ønsker å nå ut til et bredere publikum, engasjere medlemmer, tiltrekke seg nye kunstnere og samarbeidspartnere.

Med en tydelig plan på plass, kan vi nå rette fokus mot de tre sentrale områdene for digital markedsføring: nettsider, sosiale medier, og nyhetsbrev.

Nettsider

Nettsiden er kjernen i digital markedsføring for en kunstforening. Den fungerer både som et informasjons- og markedsføringsnav, og er en viktigste komponent for å kommunisere med eksisterende medlemmer og tiltrekke nye.

Sosiale Medier

Sosiale medier har blitt en viktig del av markedsføringsmiksen. Facebook og Instagram er de vanligste kanalene. God bruk av sosiale medier kan nå både eksisterende medlemmer og andre interesserte.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev er en av de mest verdifulle markedsføringskanalene for en kunstforening. Årsaken er enkel: mottakerne har allerede vist interesse for det vi driver med.